Organisatiestructuur

De gemeentelijke organisatie van Pijnacker-Nootdorp bestaat uit drie domeinen en daaronder teams. De gemeentesecretaris is de baas van de ambtelijke organisatie. Er werken bijna 500 mensen bij de gemeente Pijnacker-Nootdorp.

Gemeentesecretaris

De gemeentesecretaris ondersteunt het college van burgemeester en wethouders én geeft leiding aan de ambtelijke organisatie. Onder de gemeentesecretaris vallen het domein Fysieke leefomgeving, domein Samenleving, domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening, de concernstaf en de concerncontroller.

Domeinen

Gemeente Pijnacker-Nootdorp heeft drie domeinen. Alle domeinen hebben een eigen directeur. Een domein bestaat uit meerdere teams. Teamleiders sturen de teams aan.

Domein Fysieke Leefomgeving

Het domein Fysieke Leefomgeving is de schakel tussen de lokale gemeenschap en de gemeente. Dit domein bestaat uit zeven teams:

  • Stafbureau
  • Ruimtelijk Beleid
  • Omgevingsrecht
  • Servicebedrijf
  • Beheer Openbare Ruimte
  • Ontwerp en realisatie
  • Ontwikkeling

Domein Samenleving

Het domein Samenleving biedt zorg, ondersteuning en kansen aan kwetsbare individuen en gemeenschappen. De medewerkers zorgen voor de kwetsbare inwoners van onze gemeente door hen ondersteuning te bieden, op allerlei terreinen. Domein Samenleving bestaat uit zes teams:

  • Stafbureau
  • Participatie
  • Maatschappelijke ondersteuning
  • Maatschappelijk beleid
  • Kernteam
  • Veiligheid en Handhaving

Domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening

Het domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening is verantwoordelijk de bedrijfsvoering en interne dienstverlening. Dit domein bestaat uit acht teams:

  • Stafbureau
  • HRM
  • Financiën
  • Communicatie
  • Facilitaire Zaken
  • Informatiebeheer & Automatisering
  • Publiekszaken
  • Bedrijfsbureau

Concernstaf

De concernstaf is verantwoordelijk voor de ondersteuning en advisering van het bestuur, de gemeentesecretaris en de directie.

Concernstaf heeft verschillende taken:

  • Strategisch advisering en programmamanagement
  • Bestuurszaken
  • Bestuursondersteuning
  • Juridische zaken
  • Control

Concerncontroller

De concerncontroller speelt een belangrijke rol in het beheren en controleren van de financiën van de gemeente. De concerncontroller zorgt hiermee voor de financiële gezondheid van de gemeentelijke organisatie.

Organogram gemeente Pijnacker-Nootdorp

Zie ook