Auditcommissie
De gemeenteraad heeft mede als taak om de gemeentelijke organisatie te controleren. Hiervoor heeft de gemeenteraad de auditcommissie in het leven geroepen.
De auditcommissie ondersteunt de gemeenteraad bij financieel-technische onderwerpen. De commissie overlegt hiervoor met wethouder en ambtenaren. Ook stuurt de auditcommissie de accountant aan. Tevens bespreekt ze financiële (plannings)stukken en brengt daarover gevraagd en ongevraagd advies uit aan de gemeenteraad.
Wat zijn de taken van de auditcommissie?
- Bespreking en goedkeuring van het jaarlijkse onderzoeksprogramma van de accountant;
- Adviseren over (tussentijdse) rapportages en andere verslagen van de accountant;
- Evalueren van de werkzaamheden van de accountant;
- Bewaken van de kwaliteit en inrichting van stukken als de begroting en de jaarrekening en het doen van aanbevelingen ter verbetering van deze stukken;
- Bespreken van de begrotingen van gemeenschappelijke regelingen;
- Opstarten en begeleiden van het aanbestedingsproces voor een nieuwe accountant;
- Jaarlijkse controle van de uitgaven die door fracties zijn gedaan.
Wie zitten in de auditcommissie?
Voorzitter
J.T. (Jim) Verdegaal
Raadslid
–
D66
Leden
D.S. (Dilara) Gök
Raadslid
–
Progressief PN
A.W.C. (Annemieke) Hulsbergen
Fractielid van buiten de raad
–
Partij voor de Dieren
J.A. (Miranda) de Vogel
Raadslid
–
Eerlijk Alternatief
H.J.J. (Harry) Wubben
Raadslid
–
VVD
Griffier
G.P. (Geerd) Struik
1e plv Griffier / Griffier Auditcommissie / Secretaris Rekenkamer