Storing online afsprakensysteem
Op dit moment is het niet mogelijk om online een afspraak voor aan onze balies te maken door een technische storing. We werken hard aan een oplossing. Heeft u met spoed een afspraak nodig, dan vragen wij u ons te bellen op telefoonnummer 14015. Heeft het geen spoed, bezoek deze website dan later nog eens voor het maken van een afspraak. Bedankt voor uw begrip en geduld.
Handtekening legaliseren - Garantverklaring
U kunt uw handtekening onder een document laten legaliseren. Daarmee verklaart de gemeentemedewerker dat de handtekening echt is.
U gebruikt dit bijvoorbeeld als u garant wilt staan voor het verblijf van een visumplichtige vreemdeling. Of als u iemand in het buitenland schriftelijk wilt machtigen. De gemeente staat niet in voor de inhoud van de documenten die u ondertekent.
Maak voor het aanvragen van een legalisatie een afspraak. Let op: als u gehuwd of geregistreerd partner bent en u wilt garant staan, dan moet ook uw echtgeno(o)t(e) of partner persoonlijk aanwezig zijn en ter plaatse tekenen op het bewijs van garantstelling.
- Een geldig legitimatiebewijs (paspoort, identiteitskaart of rijbewijs).
- Het door u ingevulde ‘aanvraagformulier garantstelling’.
- Het document waarop de handtekening moet worden gelegaliseerd.
Het legaliseren van een handtekening kost € 12,45.
Na het legaliseren stuurt u het document op naar de persoon die u uitnodigt. Deze moet ervoor zorgen dat het document bij de betreffende ambassade of consulaat komt voor verdere afhandeling van het visum. Meer informatie over wat u moet doen als u iemand wilt uitnodigen om naar Nederland te komen, vindt u op de website van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND).